Metoda si principii


La Ludikum utilizam METODE de invatare activ-participative pentru lucrul in grupe .

Untitled-1Ludikum este centrat pe copil, el este subiect al invatarii, joaca diverse roluri, se implica in comunicare si luarea deciziilor. Copii invata prin:

-joc, jocul fiind o activitate fundamentala la aceasta varsta

-descoperire, ei experimenteaza jocul fara a li se oferi neaparat solutii, ci doar ajutati sa le gaseasca singuri.

-cooperare: sunt incurajati sa lucreze in echipe pentru a atinge un scop comun (in special in cadrul povestii de final si a transferului cunostintelor in practica) si invata astfel sa relationeze.

 

La Ludikum respectam PRINCIPII importante pentru educatia complementara:

-principiul integrarii educatiei nonformale/complementare

Ludikum este compatibil cu programa Ministerului Educatiei. In general urmareste atingerea acelorasi obiective ca cele din gradinitele si scolile de stat, dar si a unor obiective speciale. Ludikum accepta si contribuie la sistemul general de educatie, urmeaza obiectivele generale ale acestuia si respecta principiile educatiei nonformale/complementare.
-principiul caracterului specific

Ludikum se axeaza pe aspectul cognitiv si nu pe continut, contribuind astfel la dezvoltarea abilitatilor de viata ale copiilor: cum sa isi stabileasca un scop si cum sa il atinga, cum sa foloseasca resurse limitate, cum isi dezvolte viteza de reactie sau memoria selectiva, cum sa rezolve probleme.
-principiul caracterului atractiv al activitatilor nonformale

Procesul de invatare este permanent mascat prin joc, iar copii au rolul activ principal in fiecare sesiune.
-principiul varietatii

Mijloacele folosite reflecta zigzagul educational, iar jocurile sunt intotdeauna noi si nu se repeta de la un modul la altul